در این مقاله اصول و قوانینی که باید در زمان خرید مبلمان اداریبه آن توجه داشته باشید نظیر مواردی همچون کارایی، کیفیت و راحتی مبلمان اداری را برای شما توضیح داده ایم تا راحتتر کار خرید و انتخاب را انجام دهید .سئوالاتی که در این مقاله بررسی شده اند و به آنها پاسخ داده شده است عبارتند از : چه زمانی مبلمان اداری بخرم ؟ از کجا مبلمان اداری بخرم ؟ چگونه اعتبار فروشنده مبلمان اداری را چک کنم ؟مبلمان اداری چند سال باید گارانتی فروش داشته باشد ؟
امروزه جنس,رنگ و طرحهای جدید در مبل اداری بسیارزیاد و متنوع شده که در واقع قدرت انتخاب خریدار را نسبت به خرید محصول مد نظر خود باز تر میکند. اما محصولات اداری باید چه ویژگیهایی داشته باشد تا خریدار را بخود جذب کند .ما در این مقاله کوتاه سعی داریم تا قوانینی که باید رعایت شوند را اعلام کنیم
در این مقاله اصول و قوانینی که باید در زمان خرید مبلمان اداریبه آن توجه داشته باشید نظیر مواردی همچون کارایی، کیفیت و راحتی مبلمان اداری را برای شما توضیح داده ایم تا راحتتر کار خرید و انتخاب را انجام دهید .سئوالاتی که در این مقاله بررسی شده اند و به آنها پاسخ داده شده است عبارتند از : چه زمانی مبلمان اداری بخرم ؟ از کجا مبلمان اداری بخرم ؟ چگونه اعتبار فروشنده مبلمان اداری را چک کنم ؟مبلمان اداری چند سال باید گارانتی فروش داشته باشد ؟
امروزه جنس,رنگ و طرحهای جدید در مبل اداری بسیارزیاد و متنوع شده که در واقع قدرت انتخاب خریدار را نسبت به خرید محصول مد نظر خود باز تر میکند. اما محصولات اداری باید چه ویژگیهایی داشته باشد تا خریدار را بخود جذب کند .ما در این مقاله کوتاه سعی داریم تا قوانینی که باید رعایت شوند را اعلام کنیم
1-راحتی:
مبلمان اداری (Office furniture) باید راحت باشد بخصوص صندلیهای اداری نقش مهمیدر حفظ سلامت و راحتی کارمندانی دارند که ساعتها وقت صرف نشستن پشت کامپیوتر میکنند و هنگام انتخاب, توجه خاص خود را میطلبند صندلی اداری علاوه بر شیک بودن باید استاندارد بوده و با توجه به فیزیک و قد افراد قابلیت تغییر ارتفاع داشته باشد.
برای مراقبت از کمر وستون فقرات میبایست ارتفاع پشتی و عمق نشیمنگاه آن مورد توجه قرار گیرد به همین دلیل ارتفاع صندلی اداری باید قابل تنظیم باشد. یک صندلی خوب اداریباید تکیه گاهی راحت و مطمئن برای ستون فقرات بدن ایجاد کند و همچنین باید مناسب نوع وظایف و مدت زمانی که فرد بر روی آن مینشیند باشد پشتی صندلی باید راحت باشد,گودی کمر وگردن را بپوشاند و از ناحیه کمر, و تکیه گاه ستون فقرات سروشانهها محافظت کند.با استفاده از صندلی اداری غیر استانداردو نشستن روی صندلی غیر استاندارد,چارهای جز بیش از حد خم شدن و جلو نشستن که باعث درد و ناراحتی در قسمتهای کمر و گردن و در ردازمدت دیسک کمر میشود نیست , خستگی و درد و گرفتگی عضلات گردن,درد مفاصل زانو و آرنج,خستگی شانهها,گودی کمر,درد ستون فقرات,کمردرد و از بین رفتن تناسب اندام یا به دلیل بد نشستن روی صندلی اداری یا نشانه غیر استاندارد بودن آن است که باید هرچه زودتر فکری به حال آن شود.
2- دوام و کیفیت :
مبلمان اداریاز جمله وسایلیست که چون در تمام مدت زمان کاری بسیار مورد استفاده قرار میگیرد باید بادوام و کیفیت باشد,انتخاب نوع ارزان آن مقرون به صرفه نیست و چیزی نمیگذرد که باید دوباره تهیه و خریداری شود. در صندلی اداریتوجه به کیفیت چرخها,قابلیت شستشو در مورد روکش صندلی و این که جنس روکش چیزی باشد که در تابستان عرق نکند از مواردیست که هنگام خرید باید در نظر گرفته شود.
3-رنگ :
انتخاب رنگ و طرح مناسب در انتخاب مبلمان اداریو توجه و احترام به خواسته کارمندان و در نظر گرفتن نقطه نظرات آنها انگیزه و رغبت بیشتری در افراد ایجاد میکند این حس که برای حضور کارمندان احترام قائل شده ایم و این که ارزش آن را دارند تا در محیطی خوب و ایده آل کار کنند, انگیزه ، وفاداری و تاثیر متقابل ایجاد کرده و حس خلاقیت افراد را بالا میبرد.
در عصر اخیر بیش از هر زمان دیگری این امکان وجود دارد که شما هر آنچه را که در ذهن خود دارید در خانه خود نیز داشته باشید. مصرف کنندگان به یمن برخورداری از مواد اولیه جدید، و صنعت ساخت نوین تقریباً میتوانند مدلهای نامحدودی از مبلمان در طرحها و قیمتهای مختلف را پیدا کنند. همه افراد از داشتن خانهای که به درستی مبلمان شده باشد لذت میبرند، البته فراموش نکنید که مبلمان تنها به میز و مبل و صندلی محدود نمیشود و ویترین، کشو، و حتی جاکفشی و بسیاری از موارد دیگر را نیز در بر میگیرد. هدف مقاله اخیر آشنایی شما با اطلاعات پایهای و رهنمودهای اولیهای است که به واسطه آن قادر شوید هم از خرید خود راضی بوده و از آن لذت ببرید و هم بهای گزافی بابت آن پرداخت نکنید.
4-برنامه ریزی پیش از خرید:
بهترین راه برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و پول و جلوگیری از پشیمانی پس از خرید این است که یکسری اصول ابتدایی را در ذهن داشته باشید و خرید خود را بر اساس آن اصول استوار نمایید. توجه به این اصول هم قبل از خرید و هم زمانیکه برای خرید روانه بازار میشوید حائز اهمیت هستند.
5-بدانید چه میخواهید:
نیازهای خود از خرید مبلمان را به دقت بررسی نمایید حال چه بخواهید یک اتاق را مبلمان کنید و چه کل خانه را و یا تنها قصد خرید یک نیم ست را داشته باشد. در هر صورت باید تصمیم بگیرید که چه میخواهید و قرار است تا چه مدتی از آن استفاده کنید. آیا برای مدت زمان کوتاهی به آن نیاز دارید؟ مانند صندلیهای مخصوص نوزاد که خیلی زود برای او کوچک خواهد شد؛ و یا اینکه قصد دارید در دراز مدت از آن استفاده کنید؟ مانند مبلمان اتاق پذیرایی. توجه به این نیازها به شما کمک میکند که در وقت، انرژی، و هزینههای خود صرفه جویی کنید.
6-بدانید مورد مصرف آن چیست:
با خود به این مطلب فکر کنید که به چه منظوری مبلمان را خریداری میکنید و قرار است توسط چه فرد یا افرادی مورد استفاده قرار بگیرد. به این طریق راحتتر میتوانید در مورد مدل، رنگ، و جنس آن تصمیم بگیرید. افراد سالخورده و یا مجرد ممکن است مدلها و پارچههایی را انتخاب کنند که هیچ گاه مناسب خانوادهای که بچههای کوچک و حیوان خانگی دارند نباشد. مورد استفاده مبلمان نکته مهمیاست که حتماً باید به آن توجه کرد.
سایز اتاقی که قرار است مبلمان در آن چیده شود، یک نکته مهم در انتخاب صحیح هر گونه آیتم و به ویژه مبلمان است. شاید فکر بدی نباشد که پلان کف را روی کاغذ به صورت دستیترسیم نمایید و بعد چیدمانهای مختلف مبلمان را در آن امتحان کنید تا ببینید به چه طریقی میتوانید بهترین استفاده از فضا را داشته باشید. در طرح ریزی برای خرید مبلمان در سایز مناسب نکاتی نظیر: عرض راه پلهها، متراژ راهروها، و عرض درب ورودی را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از خانههای نوساز دارای راهروهای عبوری کوچکی هستند، بنابراین بهتر است مبلمانی را تهیه کنید که به راحتی قابل حمل و نقل باشد. در مورد سایز مبلمان هیچ موقع این مطلب را فراموش نکنید که ممکن است روزی بخواهید از خانه فعلی خود اسباب کشی کنید.
8
-بودجه خود را مشخص کنید:
خریداران عاقل ابتدا یک بودجه مناسب در نظر میگیرند و با توجه به آن آیتم مورد نظر خود را انتخاب میکنند. ابتدا کل بودجه خود را تخمین بزنید و بعد ببینید که برای هر آیتم تا چه اندازه میتوانید هزینه کنید. شاید بخواهید برای خرید یک میز با کیفیت و مرغوب که قرار است برای چند سال از آن استفاده کنید هزینه بالاتری را پرداخت کنید و برای یک میز بازی کودک که به سرعت غیر قابل استفاده میشود، هزیه کمتری را در نظر گرفته باشید.
9-چگونگی و انواع مبلمان:
دو نوع مبلمان اصلی وجود دارد: مبلمان روکش دار و مبلمان موردی. مبلمان روکش دار به آن دسته از مبلمانی اطلاق میشود که در آن یک پوشش نرم برای نشستن وجود دارد و در صورت نیاز در آن فنر میگذارند تا قابلیت ارتجاعی آن افزایش پیدا کند و سپس آنرا روکش میکنند، مانند مبلهای نشیمن و کاناپهها که دارای بالشتک هستند. مبلمان موردی هم به اسباب و اثاثیهای اطلاق میشود که فاقد قسمت بالشتک دار هستند، مانند: میز، ویترین،کابینت و قفسه.
هر یک از این دو نوع مبلمان میتوانند از اجناس مختلفی ساخته شوند که عموماً انواع چوبی و غیر چوبی آن در بازارهای ایران موجود میباشند. عمده محصولات مبله از چوب سخت (چوب جنگلی) یا چوب نرم ساخته میشوند.
چوب سخت به چوب درختانی نظیر: ماهون (ماهاگونی)، گردو، افرا، بلوط، گیلاس، غان (توس)، ساج، و پی کان و چوب نرم هم به چوب درختانی نظیر: کاج و صنوبر، ماموت (چوب سرخ)، و سدر اطلاق میشود. مبلمانی که از چوبهای نرم ساخته شده باشد به مراتب از چوبهای سخت ارزانتر است.
10-از کجا مبلمان اداری یا خانگی بخریم :
خریداران امروزی انتخابهای زیادی در پیش روی خود دارند و مراکز عرضه مبلمان در چند سال اخیر بسیار گسترده شده اند. بهترین کار این است که سری به چند فروشگاه مختلف بزنید و نگاهی به کل محصولات آن بیندازید. زمان جستجو به کیفیت کالاهای ارائه شده، قیمت، و خدمات پس از فروش هم دقت کنید.
11- کی خرید کنیم:
اگر از مدتی قبل برای خرید خود برنامه ریزی داشته باشید، میتوانید از تخفیفهای ویژه فصلی نیز بهرمند شوید. البته گاهی اوقات ممکن است آیتم مورد نظر شما آماده نباشد و بر طبق سفارش ساخته شود که این مدت زمان چیزی در حدود 6 الی 8 هفته به طول میانجامد.
12-اتیکتها را مطالعه کنید:
زمانیکه مبلمان میخرید حتماً مطمئن شوید که کلیه اطلاعاتی که فروشنده و کارخانه سازنده در اختیار شما قرار میدهند را به خوبی مطالعه کرده اید. اکثر شرکتهای سازنده موظف هستند که اگر داخل محصولات خود از وینیل و یا سایر مواد مصنوعی استفاده میکنند در شرح محصول قید کنند. این نوع مواد مصنوعی قادرند تا ظاهر چرمی، چوبی، و مرمری به مبلمان بدهند. در ضمن اگر در برچسب مواد سازنده تنها نام یک نوع چوب به کار رفته باشد، کلیه روکشها و سطوح مبلمان نیز میبایست از همان چوب ساخته شده باشند.
13- گارانتی و مرجوعی:
شرح گارانتی هر گونه اسباب و اثاثیهای را که میخواهید بخرید به دقت بررسی کنید و ببیند سیاستهای شرکت به هنگام پس دادن کالا چگونه است .
14-فروشنده خود را بشناسید:
مشتریهای عاقل پیش از خرید فروشنده مورد نظر خود را به دقت شناسایی میکنند. از همسایهها و دوستان خود در مورد شرکت عرضه کننده مبلمان سوال کنید و به خاطر داشته باشید که فروشنده خوب کسی است که تمامیسوالات شما را با دقت و صبر و حوصله به طور کامل پاسخ دهد و شما را اجبار به خرید آنی نکند. هدف فروشنده خوب جلب رضایت مشتری است و آنها دوست دارند که شما شرکتشان را به سایر دوستان و آشنایان دیگر خود نیز معرفی کنید.
<<آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما >>
لطفا با کارشناسان بخش فروش شرکت مبلمان اداریآدینا با شماره 44620086در تماس باشید .